Power utöver det vanliga

Zunday är så fruktansvärt glad över att få bli ridhäst igen och det märktes inte minst under dagens ridpass på banan, som mest blev till bus och skrattanfall. Som jag berättat är hon hur pigg och glad som helst judt nu (och förhoppningsvis i fortsättningen också) men idag var det extremt. Hon tacktade hela tiden och i galoppen studsade hon runt som en delfin runt banan och var hur glad som helst. När jag sedan skulle försöka jobba henne lite mer mellan alla hinder som alltid står framme på banan taggade hon till varenda hinder samtidigt som hon gjorde klockrena galoppombyten med hopp.
 
Grejen är den att hon inte blev någon vidare stark men hon får sån jäklar power i gångarterna och allt hon gör. Galoppen hon galopperar runt med har sånt jäklar tryck att jag utan tvekan hade kunnat styra på ett 140 hinder när som och hon hade klippt det direkt, så taggad och vaken var hon under ridpasset. Att hon var så glad men samtidigt fin gjorde att jag inte hade hjärta till att kräva för mycket av henne idag utan det blev istället ett ridpass där Zunday var mer än delaktig i upplägget, haha. 
 
En tacktande och en övertaggad Zunday på bild nedan.
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Divorce your horse

Härligt med en pigg glad och lycklig häst! :)

Svar: Det är helt klart det bästa som finns! ^^
Amanda Streling

2015-05-28 @ 15:52:55
URL: http://divorceyourhorse.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0