Tävling i Åstorp

Igår var Zunday och jag på tävling i Åstorp och hoppade 1,10 och 1,15 och det gick gallant, fast jag kände mig väldigt ringrostig och det gjorde nog Zunday med. 
 
I första klassen 1,10m fick vi till en klockren framridning. Alla avstånd satt och Zunday rörde sig bättre än någonsin i galoppen = toppenkänsla för mig. Hoppade sedan runt banan med 0+0 fel och hamnade första utanför placering. Jag red extremt långa vägar så det var egentligen inte mer än rätt att jag hamnade utanför placering, men lite surt måste jag ändå medge att det var att hamna första utanför placering. Det hade kännts bättre om jag hamnade flera ekipage från placering ;)
 
Till 1,15 klassen var hon lite tröttare och det märktes då hon rev ut ur kombinationen trots att hon låg bra. Avslutade där med med 4 fel i grunden. 
 
Med tanke på att varken jag eller Zunday hoppar i stort sätt någonting på flera månader anser jag att båda rundorna var klart godkända. Jag hade haft full förståelse för Zunday om hon rev fler bommar, med det gjorde hon inte och det tycker jag bevisar vilken fighter hon är. Jag kan också acceptera att jag inte red helt som jag vill att jag ska göra i fortsättningen. :)
 
Om det inte hade varit första tävlingen på länge hade jag dock varit mindre nöjd med mig själv då mina förhållningar inte var dom bästa. Jag blev lite osäker på avstånden på många av linjerna då det var så många meter emellan. Jag blev dels osäker på om jag stegade rätt antal metrar sen vet jag inte hur många galoppsprång det är när det går över 28 meter. (ja jag vet att det räknas som en ny distans) men jag blev osäker och började istället att ta lite för många förhållningar vilket jag inte vill att jag ska göra i fortsättningen.
 
Men som sagt, det blev en toppen tävlingsdag där vi också träffade på Zundays uppfödare vilket alltid är lika trevligt. 
 
Mot slutet av sommaren har jag ett mål att ha förbättrat min sits över hinder. Jag vill få fram handen så jag ger mer eftergift samtidigt som jag vill ha bättre magstöd och sträcka upp överlivet mer över hinder. 
 
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0