Jag har varit hos kiropraktorn...

Vet ni vad? jag har faktiskt tagit tag i mitt liv och varit hos en kiropraktor två gånger och har ytterligare tider bokade för att gå dit igen. Som jag våndats inför detta, men nu är första besöket gjort och jag lever (typ..), prognosen var dock inte den bästa....
 
Som jag misstänkt har jag problem med mitt bäcken som i sin tur påverkar hela kroppen. Bäckenet är inflammerat och snett åt vänster tillsammans med nedre partiet av ryggen (ländryggen?). Känner man på ländryggen har jag som en "knöl" på vänster sida som inte ska vara där. I och med förskjutningen åt vänster blir hela högersidan av min kropp drabbad, vilket jag också känner av och har gjort länge. Syretillförsel är något stryp i kombination med att någon nerv stundtals hamnar i kläm. Den sämre cirkulationen är orsaken till att jag får en brännande känsla vid höger skuldra. Höger arm är också något svagare och mindre rörlig. Hela högersidan är helt enkelt försvagad då jag belastar kroppen fel och genom att kroppen under en längre tid försökt att kompensera upp snedheten har jag problem med nacken. Hela min tungdpunkt är alltså på vänster sida av kroppen (vilket såklart känns av i ridningen)
 
Det jobbiga är att jag gått med det här under en längre tid och där med sitter låsningarna väldigt hårt och är svåra att rätta till (men det går). Ridningen har också gjort att muskler och vävnader har också byggts upp. 
 
Nu i efterhand kan jag inte förstå att jag inte påbörjat den här behandlingen tidigare eftersom jag känt hur den påverkat min ridning. Men jag har väl inte riktig velat förstå att min kropp kan påverkat så mycket som den gjort/gört. Inte konstigt att jag tyckt att alla hästar är svåra att rida i höger varv och att alla sadlar glider åt vänster när jag har hela min tyngdpunkt på vänster sida. Återigen blir man påmind om att det sällan är hästen som är problemet utan man själv.... 
 
Men som sagt, jag har varit hos kiropraktorn två gånger än så länge och fler blir det. Förhoppningsvis får jag ordning på min kropp så fort som möjligt för att kunna göra mina hästar lite gladare....
 
Bild från när jag provred Zunday för andra gången.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0