Det nya betygssystemet knäcker mig

Just nu vill jag bara spy på personen som införde det nya betygssystemet som enligt mig är totalt värdelöst. Till exempel så kan jag berätta om mina betyg i svenska. Senaste diskussionen jag hade med min lärare fick jag förklarat för mig att jag hade goda chanser för att nå ett B då betygen på mina uppgifter och prov såg bra ut. Igår fick jag mitt preliminära slutbetyg i Svenska som då visade D! Inte B men heller inte C utan ett feset D!. Jag har presterat på A upprepade gånger, sedan har jag fått C på det mesta förutom två grejer där jag fått E. Kompletterar jag inte upp de målen till C kommer jag helt enkelt att få D i slutbetyg trots att i stort sätt alla mål har uppnått C och högre, hur sjukt är inte det? Jag känner mig helt knäckt! 
 
Det ena E:et jag har fick jag på ett grammatikprov innan jullovet. Vi hade hur mycket som helst att göra i skolan och jag tyckte grammatiken var svår och rent ut sagt skittråkig och meningslös. Där av prioriterade jag de andra uppgifter vi hade, vilket jag nu i efterhand aldrig skulle ha gjort. Enligt det nya betygssystemet får man helt enkelt inte ha en sämre dag eller bara vara något sämre på en viss grej. Ett litet skit-E sänker nu hela mitt betyg till D trots att jag hela tiden legat och nosat på ett B. 
 
Om någon undrar varför betygen i skolan blir sämre kan jag medge att det nya betygssystemet är en av anledningarna! Ändringar bör ske inom kort om man vill att landets alla elever ska ha motivation till att kämpa för höga betyg. För som det är just nu slutar det med att man ger upp, kraven som ställs är enligt mig helt orimliga
 
Dager som dessa är jag glad att Zunday dansade runt som en prinsessa på banan...
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Om

Min profilbild




RSS 2.0